niedziela, 3 marca 2013

Coś słodkiego + trochę prywaty

Hejka! (:

Tytuł już na wstępie zdradza, o czym będzie ten post, więc przejdę do rzeczy. Od dawna praktykuję aktywny styl życia, a jakiś czas temu dorzuciłam do tego zdrowy sposób odżywiania. Przede wszystkim staram się eliminować z jadłospisu produkty, które są mocno przetworzone, posiadające ogromną ilość węglowodanów w swoim składzie lub zawierające utwardzane tłuszcze. Odkąd zaczęłam czytać etykiety, dużo bardziej świadomie wybieram to, co ląduje na moim talerzu. 
To tak słowem wstępu. Zawsze byłam słodko-lubna i nierzadko sięgałam po batony czy inne słodkości, teraz już raczej tego nie robię (czytanie składu tychże słodyczy skutecznie mnie zniechęca), ale parcie na słodkie wciąż mnie czasem nachodzi ;) Co robię z tym fantem? Biegnę do kuchni i działam. Ostatnio po głowie chodziły mi muffiny, więc zastanawiałam się, co by tu wykombinować. Nie chciałam piec całej blachy, bo to by oznaczało, że będę musiała je wszystkie potem zjeść, a taka bomba cukrowa na pewno nie wyszłaby mi na dobre.. ;) Postanowiłam zrobić ich tylko kilka, coby mnie nie kusiło.

Czekoladowe muffiny z budyniem

(przepis na 5 sztuk)


Składniki:


  • małe jajko
  • 1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 15 g otrębów owsianych
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 45 g brązowego cukru
  • 30 g masła
  • 50 ml jogurtu naturalnego
  • 1/3 szklanki chudego mleka
  • pół łyżeczki kakao
  • budyń w proszku

Wykonanie:

W pierwszej misce mieszamy mąkę z proszkiem i solą. W drugiej ucieramy miękkie masło z cukrem, dodajemy jajko. Wsypujemy zawartość pierwszej miski, ciągle mieszamy, dodajemy jogurt naturalny. Wsypujemy kakao. Rozrabiamy budyń (według instrukcji na opakowaniu), tylko część lub całość. Foremki/formę do babeczek napełniamy do połowy masą, na to dajemy łyżkę przygotowanego budyniu i nakładamy ciasto tak, żeby przykryć budyń. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Muffiny pieczemy przez około 20 minut. Smacznego!


(zdjęcie robione przed sprzątaniem co widać :D)




* * *

A teraz skromny foto-przekrój przez tegoroczną zimę ;)





Zima nie była taka zła, szczególnie spędzana w górach. Teraz w powietrzu czuć już wiosnę, co napawa mnie jeszcze większym optymizmem. Oby przyszła jak najprędzej! (;


buziaki,

Lu


13 komentarzy:

  1. zima spędzana w górach nie może być zła :) cudowna specyfika gór na to zdecydowanie nie pozwala
    co do muffinek to wyglądają obiecująco ;)
    Buziaki,
    Katania

    OdpowiedzUsuń
  2. cześć;) znalazłam Cie na vague.it, więc mam jedno pytanie, bo skoro masz tam profil to powiedz mi długo czekasz na zatwierdzenie zdjęć? I zatwierdzają Ci wszystkie które wrzucasz czy niektóre Ci odrzucają ?
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wchodzę i nie wchodziłam tam za często, ale jak już coś wrzucałam to raczej akceptowali, chociaż nie wszystkie. Czekało się do kilku godzin maksymalnie ;)

      Usuń
  3. Już od dawna podziwiam twoje prace, od jakiegoś czasu zaczęłaś mnie inspirować jako osoba. Godzisz tyle rzeczy ze sobą, jesteś utalentowana, uwielbiam czytać twoje przemyślenia na wszystkie tematy. Mam dopiero 17 lat, ale za kilka lat chciałabym być po części jak ty - pewna swoich przekonań, z pasjami i marzeniami. Nie napiszę Ci żebyś się nie zmieniała, bo to jest potrzebne, a w twoim przypadku jestem pewna, że te zmiany będą pozytywne :) Powodzenia na studiach i w życiu prywatnym! Pozdrawiam, M.

    PS. A przepis z pewnością wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeej, to takie miłe czytać takie słowa, dziękuję! ♥

      ps. smacznego w takim razie! :D

      Usuń
  4. Dodaj zdjęcia jak się na co dzień ubierasz ! albo chociaż napisz, taki Twój modowy post ;P prooooooooooszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu nie! Jak wyciągnę chłopaka na spacer to poproszę go o zrobienie mi przy okazji kilku zdjęć :)

      Usuń
  5. Przeczytałam zaledwie jedną notke na Twoim blogu, a już go lubię. :)

    Pozdrawiam. :)

    Dodaję do obserwowanych. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. JESTEŚ PIĘKNA! wIĘCEJ SWOICH ZDJĘĆ TAKICH NA SPONTANA, Z KOLEŻANKA, CZY Z CHŁOPAKIEM:) TWOJE PRACE SĄ ŚWIETNE. jESTEŚ NAJLEPSZA Z POLSKI! SERIO! a BLOG TO JUŻ WGL SUPER! WIĘCEJ NOTEK! NAPRAWDĘ INSPIRUJESZ! <33 KOCHAM TWOJE PRACE I CIEBIE TEŻ, HAHA<3 POZDRAWIAM Z TORUNIA! <3

    OdpowiedzUsuń